2012 Predictions; How did they go?

View previous topic View next topic Go down

2012 Predictions; How did they go?

Post by Ben Atkins on Thu Nov 08, 2012 5:58 pm

I think there was a thread like this, but I seen these threads with the predictions in them and it sparked an idea. As the 2012 Racing season is almost over (Sad) I decided to open up this thread so you guys could see how accurate you were with your predictions. I'll post mine in spoilers to avoid stretching the page.

Formula 1

Spoiler:
Champion: Sebastian Vettel - Probably.
Runner Up: Fernando Alonso - Probably.
Constructors Champion: Red Bull - Yep.
Runner Up Constructors Champion: McLaren - Nope.
Reject Of The Year: Felipe Massa - Probably.
Driver Of The Year: Sebastian Vettel - IMO, Yes.
Biggest Improvement: Jenson Button - He's improved, but not the most.
Biggest Disappointment: Felipe Massa - Yep.
Best New Driver: RMN GRJN - IMO, Yes.
Worst New Driver: Charles Pic - Pretty Much.
Most Improved Team: Force India - They've improved, not the most though, probably.
First Time Winners: None - Wrong.
Drivers looking for a ride in 2013: Felipe Massa - Surprisingly, no.
Best Race: Canada or Australia - So many good races it's hard to call.
Worst Race: India - Yep.
Any Major News announcements: Force India vastly improves, and Felipe Massa does really poor in the Ferrari, finishing 8th in points, being outpaced by Raikonnen and... SCHUMACHER! - Scarily accurate, apart from Schumi. Rosberg just needs 2 points to steal 7th from Massa, and Raikonnen's been on a tear this year.

NASCAR

Spoiler:
NASCAR Sprint Cup Series

First-time winners: AJ Allmendinger - He decided Adderall was better.
Most wins in a season: Carl Edwards - LOLNO.
Upset of the year: Regan Smith will win Daytona Night and Talladega Fall and Brian Keselowski will make the Daytona 500 and finish top 5 - I wish Sad
Disappointments: Ryan Newman - Pretty Much.
Best race of 2012: Daytona 500 - Talladega Fall was the stand out race for me.
Worst race of 2012: Auto Club (both) - Lol yep.
Retirees at season end: None - Looks like this is accurate.
Driver of the year: Carl Edwards - LOLNO.
Reject of the year: Kyle Busch - So hows that chase run Kyle?
Most likely to lose ride in the middle of the season: David Gilliland - Nope.
Champion: Jeff Gordon - LOL WAS I HIGH?
Runner-up: Carl Edwards - Must have been.

NASCAR Nationwide Series:

First-time winners: Austin Dillon - Yep.
Most wins in a season: Kyle Busch - Nope. (yay)
Upset of the year: Danica Patrick finishes very high in points - Not really.
Disappointments: Ricky Stenhouse Jr, Elliott Sadler - Sadly, not Stenhouse. Sadler's been good too.
Best race of 2012: Montreal - As per usual.
Worst race of 2012: Kansas - Was there even a Kansas race for NNS?
Retirees at season end: Morgan Shepherd - Who knows with him.
Driver of the year: Austin Dillon - Not really.
Reject of the year: Ricky Stenhouse Jr - I wish Sad
Most likely to lose ride in the middle of the season: Jason Leffler - I think he lost his ride BEFORE the season began.
Champion: Austin Dillon - Nope.
Runner-up: Brian Scott - Yeah I was wayyyyy out of my mind.

NASCAR Camping World Truck Series:

First-time winners: Miguel Paludo - Piquet Jr plz
Most wins in a season: Todd Bodine - Happy this never happened. Too busy wrecking.
Upset of the year: Timothy Peters will win 4 races en route to the title - Maybe. If he wins the final two races of the year...
Disappointments: Ron Hornaday, Johnny Sauter - Yep.
Best race of 2012: Talladega - Yep.
Worst race of 2012: The rest. - No, actually.
Retirees at season end: None - IDK
Driver of the year: Timothy Peters - Kinda
Reject of the year: Johnny Sauter - Yep.
Most likely to lose ride in the middle of the season: Johnny Sauter - Nope.
Champion: Timothy Peters - Maybe.
Runner-up: Todd Bodine - I was really off on these.

General Stuff: There will be a blowover at a non-plate track (maybe Auto Club) - In ARCA there was.
Montreal will have a massive pile-up - I don't think it did
the closest ever finish will come at the Bristol Fall race (Cup) - LOLNO
Jamie McMurray finds his pace again and wins the Coke 600 - A MAN CAN DREAM DAMN IT.

Scarily close with my F1 picks, but my NASCAR predictions were way off.... how about you guys?

EDIT: http://efr1.forumotion.com/t697-2012-nascar-predictions - NASCAR Predictions
http://efr1.forumotion.com/t1007-formula-one-2012-predictions - F1 Predictions

_________________


NR2003 Online Wins: 120 (Latest - ISARS Energy Showdown V2 at Orlando International Speedway [04/01/17])
NR2003 Online Poles: 79 (Latest - GOMA F5 at Vancouver [03/24/17])
iRacing Online Offical Wins: 18 (Latest - NASCAR Trucks at Watkins Glen [08/03/16])
NR2003 Championships: 6 (2013/2014 GOMA Trucks, Formula 5 Season 12, 2014 GOMA Trucks, Formula 5 Season 13, Formula 5 Season 14, Formula 5 Season 16)

Nico Nico Nii.
avatar
Ben Atkins
We Get It, You Like to Post a Lot
We Get It, You Like to Post a Lot

Posts : 4467
Join date : 2011-08-06
Age : 22
Location : Cheshire, ENG

View user profile http://www.cobaltdesigns.webs.com

Back to top Go down

Re: 2012 Predictions; How did they go?

Post by BWardboy88 on Thu Nov 08, 2012 6:04 pm

You know, no offence Ben but I'd rather do this when the season I both those leagues are over, but I can already predict the best race of the F1 season was probably China in my opinion, and in NASCAR the Quicken Loans 400.
avatar
BWardboy88
We Get It, You Like to Post a Lot
We Get It, You Like to Post a Lot

Posts : 5787
Join date : 2012-01-11
Age : 20
Location : Northampton, UK

View user profile https://www.youtube.com/channel/UC-G6rEsg8Pbu_eZJLyzepYg

Back to top Go down

Re: 2012 Predictions; How did they go?

Post by Ben Atkins on Thu Nov 08, 2012 6:07 pm

BWardboy88 wrote:You know, no offence Ben but I'd rather do this when the season I both those leagues are over, but I can already predict the best race of the F1 season was probably China in my opinion, and in NASCAR the Quicken Loans 400.

You have two weeks to wait for NASCAR, and a bit longer for F1, but what harm is there getting them up early? I actually wanted to put it up mainly for Indycar predictions, but I seen that thread derailed a fair bit and no-one actually made predictions, but I'd already done the NASCAR and F1 things for the main post, so I figured why not post it anyway. There's nothing stopping you waiting for the next few weeks, just come back then Razz

_________________


NR2003 Online Wins: 120 (Latest - ISARS Energy Showdown V2 at Orlando International Speedway [04/01/17])
NR2003 Online Poles: 79 (Latest - GOMA F5 at Vancouver [03/24/17])
iRacing Online Offical Wins: 18 (Latest - NASCAR Trucks at Watkins Glen [08/03/16])
NR2003 Championships: 6 (2013/2014 GOMA Trucks, Formula 5 Season 12, 2014 GOMA Trucks, Formula 5 Season 13, Formula 5 Season 14, Formula 5 Season 16)

Nico Nico Nii.
avatar
Ben Atkins
We Get It, You Like to Post a Lot
We Get It, You Like to Post a Lot

Posts : 4467
Join date : 2011-08-06
Age : 22
Location : Cheshire, ENG

View user profile http://www.cobaltdesigns.webs.com

Back to top Go down

Re: 2012 Predictions; How did they go?

Post by BWardboy88 on Thu Nov 08, 2012 6:12 pm

Ben Atkins wrote:
BWardboy88 wrote:You know, no offence Ben but I'd rather do this when the season I both those leagues are over, but I can already predict the best race of the F1 season was probably China in my opinion, and in NASCAR the Quicken Loans 400.

You have two weeks to wait for NASCAR, and a bit longer for F1, but what harm is there getting them up early? I actually wanted to put it up mainly for Indycar predictions, but I seen that thread derailed a fair bit and no-one actually made predictions, but I'd already done the NASCAR and F1 things for the main post, so I figured why not post it anyway. There's nothing stopping you waiting for the next few weeks, just come back then Razz

Maybe, perhaps I shouldn't poke my own nose in straightaway Razz
avatar
BWardboy88
We Get It, You Like to Post a Lot
We Get It, You Like to Post a Lot

Posts : 5787
Join date : 2012-01-11
Age : 20
Location : Northampton, UK

View user profile https://www.youtube.com/channel/UC-G6rEsg8Pbu_eZJLyzepYg

Back to top Go down

Re: 2012 Predictions; How did they go?

Post by Metro 6r4 on Thu Nov 08, 2012 6:16 pm

F1
Champion: SCHUMI (I can dream cant I?)
Runner up: Hamilton: Incorrect
Major News: Lotus wins at least once- Correct-o

didn't predict much else.
avatar
Metro 6r4
Legend
Legend

Posts : 1025
Join date : 2012-08-03
Age : 19

View user profile

Back to top Go down

Re: 2012 Predictions; How did they go?

Post by Milan655 on Thu Nov 08, 2012 6:26 pm

F1:
Champion=Vettel (It probably will happen)
Runner-Up=Hamilton (nop.)
Constructors Champion: Red Bul...
Runner Up Constructors Champion: McLaren
Reject Of The Year: Narain Karthikeyan (Mostly)
Driver Of The Year: Alonso (and I would say he has been. That Ferrari is the biggest pile of shit...)
Biggest Improvement: Paul (he appeared to improve somewhat)
Biggest Disappointment: Kimi Raikkonen (lol)
Best New Driver: Vergne (I was wrong..fairly badly)
Worst New Driver: I think, apart from Vergne, Pic was the only other.
Most Improved Team: Lotus
First Time Winners: I hadn't made a prediction for this Smile
Drivers looking for a ride in 2013: Schumacher
Best Race: Monaco, Belgium
Worst Race: Korea
avatar
Milan655
We Get It, You Like to Post a Lot
We Get It, You Like to Post a Lot

Posts : 2334
Join date : 2011-09-04
Age : 26
Location : London, UK/Bangkok, Thailand

View user profile

Back to top Go down

Re: 2012 Predictions; How did they go?

Post by Chives2112 on Thu Nov 08, 2012 6:29 pm

What was I thinking with my predictions? Fail
avatar
Chives2112
Legend
Legend

Posts : 1972
Join date : 2011-08-06
Location : Texas

View user profile http://www.youtube.com/user/Chives5150?feature=mhee

Back to top Go down

Re: 2012 Predictions; How did they go?

Post by Spannerhead29 (Nelson) on Thu Nov 08, 2012 6:41 pm

NASCAR Sprint Cup Series

First-time winners: None (Yep)
Most wins in a season: Tony Stewart (Nope)
Upset of the year: New Champion (C'Mon Brad.)
Disappointments: Kyle Busch (Yep)
Best race of 2012: Watkins Glen (Tied with Talladega Fall)
Worst race of 2012: Kansas (Surprisngly no, this award goes to California)
Retirees at season end: Jeff Burton (Nope)
Driver of the year: Tony Stewart (Nope)
Reject of the year: AJ Allmendinger (Yep)
Most likely to lose ride in the middle of the season: AJ Allmendinger (Yep)
Champion: Kevin Harvick (Nice Chase run Kev)
Runner-up: Brad Keselowski (Most likely)

NASCAR Nationwide Series:

First-time winners: Cole Whitt, Michael Annett (Dammnit Annett Sad)
Most wins in a season: Cuppie: Joey Logano. Nationwide: Ricky Stenhouse Jnr. (Yes, and yes)
Upset of the year: Mike Bliss gets a top 5. (Nope)
Disappointments: Justin Allgaier (Yep)
Best race of 2012: Montreal (Yep)
Worst race of 2012: Chicagoland (Don't think I watched either of them, but a Logano win was probably the worst race)
Retirees at season end: Morgan Shepard, Kenny Wallace (Nope)
Driver of the year: Ricky Stenhouse Jnr. (Probably not)
Reject of the year: Brian Scott (Nope, don't know who this award goes to)
Most likely to lose ride in the middle of the season: Justin Allgair (Nope)
Champion: Ricky Stenhouse Jnr. (Close)
Runner-up: Austin Dillon (Nope)

NASCAR Camping World Truck Series:

First-time winners: Jason White, Miguel Paludo, Parker Kligerman (PK!)
Most wins in a season: James Buescher (Yep)
Upset of the year: Jennifer Jo Cobb gets a top 10 at Talladega (lolnope)
Disappointments: Todd Bodine (Yep)
Best race of 2012: Talladega (Yep)
Worst race of 2012: Michigan (Nope, idk what race)
Retirees at season end: Ron Hornaday Jnr. (Nope)
Driver of the year: James Buescher (Yep)
Reject of the year: John Wes Townley (lolBodine)
Most likely to lose ride in the middle of the season: John Wes Townley (lolZaxbys)
Champion: James Buecher (Extremely most likely)
Runner-up: Timothy Peters (Most likely as well)

I did make these at the half-way point of the season though. Here's some original predictions I made back in December.

Hendrick driver wins Cup title, but it's not Jimmie. (ppffftttpppppphhhhhhh)
Barn-yay wins Failwide title. (Nice sponsorship Roush)
Ty Dillion wins Trucks because Childress. (Nope)

Ambrose gets into the chase because of 2 road-course wins, which is the reason why he'll get 12th in the chase. (Nice Q set-up at Sonoma Marcos)
Toyota wins Daytona 500. (pppffffttttpppphhhhhh)
JOONYA wins a race this year. (DING DING DING DING DING DING DING DING)
Biggest crash of the year: Trucks at Dega (Bodine-trash) (Well I got the track right.)
avatar
Spannerhead29 (Nelson)
We Get It, You Like to Post a Lot
We Get It, You Like to Post a Lot

Posts : 3418
Join date : 2012-04-29
Age : 23
Location : Sydney, New South Wales, Australia

View user profile http://facebook.com/pages/Spannerhead-Racing/194183156902

Back to top Go down

Re: 2012 Predictions; How did they go?

Post by day500champ1 on Thu Nov 08, 2012 8:04 pm

Ok, here's mine. Posted in spoiler like the Brit. I haven't watch any of the Truck races and only few of the Nationwide. That's why I didn't post the truck predictions and my answers are such for Nationwide.

Spoiler:
NASCAR Sprint Cup Series

First-time winners: A.J. Allmindinger (only one left) {This was back when he was in good equipment}

Most wins in a season: 5 wins. Not sure who will do it. But, I don't see it going past 5. {Well, both JJ and Brad has 5 right now, see if this holds up or not; my bet is not}

Upset of the year: Trevor Bayne wins back to back 500's. I know right? Honestly that would be an upset. {Sucks this didn't happen. I'd have to say (and I'm going to be bitched at for it) Joey's Pocono win is probably the upset}

Disappointments: Jimmie Johnson (though he will make the Chase and probably finish in the top 7) and Dale Jr. { Laughing }

Best race of 2012: Daytona 500 and the Ford 400 {Not sure here. I thought Daytona was good. Hard to decide race of the year. We've had many FINISHES of the year (there's a difference, a race is more than one lap), but not really one I can call race of the year.}

Worst race of 2012: Any race at Auto Club Speedway {No further explanation needed.}

Retirees at season end: none {Looks like this one holds true.}

Driver of the year: Brad Keselowski. Maybe not a 3 win season, but he will be in the Chase again. {Right now, I'd definitely say Brad has been drive of the year. My reasoning might be right, but I'd say I've got this.}

Reject of the year: Some Backmarker {Don't know how to call this.}


Most likely to lose ride in the middle of the season:Refer to previous answer {Ditto.}

Champion:Carl Edwards. Have to go with momentum. { Laughing }

Runner-up:Tony Stewart or Kevin Harvick. Stewart for the momentum reason. Harvick because he has been there every year. [b]{Stewart has surprised me this year, in the fact, he couldn't maintain his early season momentum. Harvick as RCR as a whole has been lackluster.}


NASCAR Nationwide Series:

First-time winners: Danica Patrick and I think 2 others. {Well, DP was a fail, but I was close with two races to go the count is at 3: Buescher, Piquet, and Dillon.}

Most wins in a season: 9, by a cup driver, don't know which one though {This one could happen. Logano's got 8 with 2 races to go.}

Upset of the year: Danica wins Daytona, the July race { Laughing }

Disappointments: Jason Leffler {Spot on much.}
Best race of 2012: Tie. Daytona and Montreal {Daytona I would say; Montreal I didn't watch, but from what everyone said on here I'd say it was.}

Worst race of 2012: Auto Club {Again spot on.}

Retirees at season end: none {Looking good so far.}[/b}

Driver of the year: Elliot Sadler, 2 wins and the championship [b]{He's got double the win total but is tied for the lead with 2 to go.}


Reject of the year: Some backmarker {Not sure here.}

Most likely to lose ride in the middle of the season: Some Turner Motorsports driver {Again not sure.}

Champion: Elliot Sadler
Runner-up: Ricky Stenhouse Jr.
{Combinating these two for obvious reasons, cause these will be the top two. Order and whether I'm right won't be determined till after Homestead.}
avatar
day500champ1
We Get It, You Like to Post a Lot
We Get It, You Like to Post a Lot

Posts : 2308
Join date : 2011-08-06
Age : 26
Location : Warren, Michigan

View user profile https://www.youtube.com/watch?v=M5QGkOGZubQ

Back to top Go down

Re: 2012 Predictions; How did they go?

Post by Magus978 on Thu Nov 08, 2012 8:17 pm

NASCAR Picks...

Spoiler:
First-time winners: A.J. Allmendinger (lolno)
Most wins in a season: Kyle Busch (lol)
Upset of the year: Michael McFailure running at the end of a race. (5 times!)
Disappointments: Dale Earnhardt Jr. (He won, so no.)
Best race of 2012: Daytona 500 (Yes. Damn it jet dryer, couldn't you do just a bit more damage to the track so Blaney would have won?)
Worst race of 2012: <insert cookie cutter here> (Yep)
Retirees at season end: Geoff Bodine (he'll retire before the end of the season though) (Yep.)
Driver of the year: Jeff Gordon (Hmm...nope)
Reject of the year: Kyle Busch (More stupidity that NASCAR will most likely look the other way on, while costing himself even more wins and most importantly, costing him the title late in the chase) (Didn't even make the chase, lol!)
Most likely to lose ride in the middle of the season: Geoff Bodine (not fired, but retired) (Implying he had a ride this season...)
Champion: Jeff Gordon (Sad Nope.)
Runner-up: Kyle Busch (lolnope)


F1 picks...

Spoiler:
Champion: Sebastian Vettel

(Yep, but it's still possible for Alonso.)

Runner Up: Lewis Hamilton (Right Ben? Razz)

(Probably not)

Constructors Champion: Red Bull

(Yep)

Runner Up Constructors Champion: McLaren

(Yep)

Reject Of The Year: Romain Grosjean

(Sure.)

Driver Of The Year: Sebastian Vettel (He'll win all but two or three races)

(Didn't happen that way, but he'll still be driver of the year)

Biggest Improvment: Caterham

(Noap. Real Lotus outperformed fake Lotus.)

Biggest Dissapointment: Jenson Button

(Nope. Probably give that to Massa. Still, Felipe is Faster!)

Best New Driver: I don't know who the new drivers are, so no pick here.

(Grrjn)

Worst New Driver: See best new driver.

(lolpic)

Most Improved Team: Caterham

(LOL)

First Time Winners: Kamui Kobayashi!

(No. Sad)

Drivers looking for a ride in 2013: Too many to name here (A few spots available, I think)

Best Race: Canada, Singapore could be good too if it isn't in a monsoon.

(Think I was off a bit on these.)

Worst Race: Can't really say if there'll be any bad races, don't know enough about the current F1 tracks and the kind of racing they've had in the past.

(No points)

Any Major News announcements: Robert Kubica finally realizes a comeback is out of the question, HRT realizes they're way out of their league and shuts down after 2012, Austin GP postponed until at least 2014, New Jersey GP cancelled, brand new plan for a US GP comes up to be held on the streets of Los Angeles, thus we have David Krikorian doing backflips Razz (LA GP news bit a joke)

(Well, no LA GP, sorry DK. Austin GP goes ahead, NJ cancelled, got one! HRT isn't going anywhere even though they're hopeless, and nothing on the Kubica comeback)
avatar
Magus978
We Get It, You Like to Post a Lot
We Get It, You Like to Post a Lot

Posts : 2816
Join date : 2011-08-06
Age : 32
Location : See the corpse in the corner? That's me!

View user profile

Back to top Go down

Re: 2012 Predictions; How did they go?

Post by PYLrulz on Thu Nov 08, 2012 8:47 pm

From my F1 predictions.

McLaren - Thought they would do a little better, but nothing out of this world from what I predicted, and what they did.
Red Bull - I didn't think they would have to fight for the top at all.
Ferrari - Putting up a fight now, but after the first few races, even with Alonso's win, I thought they were gonna suck bad by Ferrari standards.
Mercedes - See McLaren
Force India - Meh
Sauber - I didn't see Perez coming. Thought Kobayashi would be the star of the team.
Williams - Would have never guessed they'd have a win in them this year
Toro Rosso - As I thought they'd do
Lotus - Didnt think Grosjean would do as well as he did. Kimi, I was expecting anything from him.
Catherham - Thought they would be at the point they could score a poi t here or there.
HRT - Yeah, like I thought.
Marussia - ^^^
avatar
PYLrulz
We Get It, You Like to Post a Lot
We Get It, You Like to Post a Lot

Posts : 2050
Join date : 2011-08-06
Age : 32
Location : Mountville, PA

View user profile

Back to top Go down

Re: 2012 Predictions; How did they go?

Post by Alpineopossum on Thu Nov 08, 2012 10:35 pm

NASCAR Sprint Cup Series

First-time winners: AJ Almendinger (so much for that)
Most wins in a season: Jimmie Johnson
Upset of the year: Clint Bowyer winning Daytona (no)
Disappointments: Danica Patrick, Kasey Kahne (not at all for Kahne)
Best race of 2012: Watkins Glen (yep)
Worst race of 2012: Bristol (no!)
Retirees at season end: none (yeah)
Driver of the year: Brad Keselowski (yep)
Reject of the year: Joey Logano (probably)
Most likely to lose ride in the middle of the season: Joey Logano (well he is losing it at the end of the season)
Champion: Jimmie Johnson
Runner-up: Brad Keselowski
(BINGO)

NASCAR Nationwide Series:

First-time winners: Austin Dillon, Aric Almirola, Jacques Villeneuve (Yes on Dillon)
Most wins in a season: Carl Edwards (yeah...no)
Upset of the year: Jacques Villenuve winning on a road course (I wish. Really the upset is Mike Bliss in 8th)
Disappointments: Brian Scott (Called It!)
Best race of 2012: Montréal (Yep)
Worst race of 2012: California (not really but it was won of them
Retirees at season end: Morgan Shepard (who knows)
Driver of the year: Trevor Bayne (lost his ride so...no)
Reject of the year: Kevin LaPage, Derrike Cope and his daughters. (Heck Yeah!
Most likely to lose ride in the middle of the season: (didn't put anything here for some reason)
Champion: Trevor Bayne (assuming he goes full time, if not Stenhouse) (with Bayne losing his ride I got the Stenhouse part.
Runner-up: Elliott Sadler or maybe Stenhouse (Yep)

NASCAR Camping World Truck Series:

I don't really watch the Truck Series but I know that Pklig, Nelson and John King won son I was right on that.

First-time winners: Miguel Paludo, John King, Parker Klingerman, Nelson Piquet Jr.
Most wins in a season: Ty Dillon
Upset of the year: Johnny Benson winning multiple races.
Disappointments: RCR as a whole
Best race of 2012: Martinsville
Worst race of 2012: Any 1.5 mile oval
Retirees at season end: Jack Sprague
Driver of the year: Todd Bodine
Reject of the year: not sure
Most likely to lose ride in the middle of the season: James Buescher
Champion: Todd Bodine
Runner-up: Timothy Peters
avatar
Alpineopossum
Legend
Legend

Posts : 1843
Join date : 2011-08-08
Age : 20
Location : Cleveland

View user profile http://ohioperspective.wordpress.com/

Back to top Go down

Re: 2012 Predictions; How did they go?

Post by Alta on Thu Nov 08, 2012 11:12 pm

Nascar:

First-time winners: AJ Allmendinger - DAMMIT AJ.
Most wins in a season: Brad Keselowski - With the way the championship's going Brad better hope i'm right
Upset of the year: Daytona 500 will be another winner out of left-field - LOLROUSHTEAMORDERS
Disappointments: Denny Hamlin, Kyle Busch, Jeff Gordon - Denny: In the chase, Kyle: In general Gordon: In the 1st half of the season....So somewhat right
Best race of 2012: Watkins Glen - Yup. Based finish.
Worst race of 2012: Richmond - I don't remember the spring race and the fall was okay due to Bowyer's wtf pit strategy. There's been a few other races that have been terrible.
Retirees at season end: None - Correct since Boobie Laboobie isn't doing what we say.
Driver of the year: Brad Keselowski - Looking good as Brad has been the most noticeable out of anyone.
Reject of the year: Jeff Gordon - If this were the first half i would've been right
Most likely to lose ride in the middle of the season: Any backmarker driver - Probably correct
Champion: Jimmie Johnson (Really think 2011 was a total off year) - Correct as of right now
Runner-up: Brad Keselowski - GUESS WHO CALLED IT

NASCAR Nationwide Series:

First-time winners: Austin Dillion, Danica Patrick, Brian Scott - Correct on Dillon, Danica has gotten worse and same with Scott
Most wins in a season: Kyle Busch - LOLNOPE.
Upset of the year: Danica Patrick wins a race. - LOLNOPE
Disappointments: Steve Wallace, Timmy Hill, Elliott Sadler - LOLCANNED, LOLBACKMARKER, and if Elliot blows this again then he deserves it.
Best race of 2012: Montreal - Yup.
Worst race of 2012: Any Cuppie won race - *Logano
Retirees at season end: Morgan Shepherd - Maybe...Since Shepherd have fallen off the radar of pretty much everyone.
Driver of the year: Austin Dillon - Debatable on both non-cuppie and the nationwide series in general
Reject of the year: Eillott Sadler - See disappointments but other then that i'm wrong.
Most likely to lose ride in the middle of the season: Someone from Turner - Turner hasn't canned anyone yet.
Champion: Austin Dillion - This is looking to be wrong unless Dillon pulls out hax
Runner-up: Justin Allgaier - NOPE.


First-time winners: Nelson Piquet Jr., Jason White, Miguel Paludo, James Buescher - Right on Piquet and Buescher...while White and Paludo have been anonymous
Most wins in a season: Kyle Busch - LOLPARKED/CHOKE
Upset of the year: Paludo shocks everyone with a win - Still some time left.
Disappointments: Ron Hornaday, Todd Bodine, Matt Crafton - Right on Hornaday and Bodine as Hornaday's has been WAY too anonymous and Bodine has hit everything but the hot dog stand, while Crafton is anonymous but at least runs well.
Best race of 2012: Daytona - Eh...there's been a few better races then Daytona
Worst race of 2012: Everyone else - I really underestimated the truck series
Retirees at season end: Todd Bodine - Bodine plz.
Driver of the year: Nelson Piquet Jr. - Correct. Think Piquet has done awesome this year and his only low points have been do to things out of his control.
Reject of the year: Johanna Long - LOLNATIONWIDE.
Most likely to lose ride in the middle of the season: Todd Bodine - HI I'M RED HORSE AND I'D RATHER SACK THE ROOKIE AFTER 4 RACES WITH A WIN.
Champion: James Buescher - Right now i'm looking to be correct.
Runner-up: Johnny Sauter - Lots of bad luck for Thorsport.

F1:
Champion: Sebastien Vettel - It's close but the odds are in my favor
Runner Up: Jenson Button - Button can't beat Alonso or Vettel this season
Constructors Champion: Red Bull - Most likely correct.
Runner Up Constructors Champion: Mclaren - Possible.
Reject Of The Year: Roman Grosjean - I've turned around on Grosjean and i still have to say i'm correct.
Driver Of The Year: Sebastien Vettel - Debatable but possibly correct.
Biggest Improvment: Nico Rosberg - Eh...Rosberg has been pretty anonymous as of late.
Biggest Dissapointment: Kimi Raikkonen - NOPE. Best comeback if you ask me.
Best New Driver: (Driver with a new team who does the best) Jean-Eric Verge - I guess i'm right.
Worst New Driver: (Driver with a new team who does the worst) Charles Pic - See Best New Driver.
Most Improved Team: Sauber - Correct. Sauber has made big gains this year.
First Time Winners: Nico Rosberg - Correct. Thank you China.
Drivers looking for a ride in 2013: Everyone from Toro Rosso to HRT. - Still a possibility
Best Race: Canada - It was a good race but China is #1 imo
Worst Race: Hungary - Worst race was India so nope.
Any Major News announcements: Russian race is announced for F1, Team orders cause more fun and games, Hamilton and Massa brawl (Bold prediction or bold prediction) - Haven't heard anything about Russia, Don't believe there has been any team order shenanigans, and Massa and Hamilton have stayed away from each other.
avatar
Alta
We Get It, You Like to Post a Lot
We Get It, You Like to Post a Lot

Posts : 3948
Join date : 2011-08-06
Age : 93
Location : San Francisco, California

View user profile

Back to top Go down

Re: 2012 Predictions; How did they go?

Post by Mystrsyko on Fri Nov 09, 2012 3:08 am

Many of these predictions require the season to be over to verify accuracy
Spoiler:
NASCAR Sprint Cup Series

First-time winners: Wallmendinger, Blaney, Robby Gordon Motorsports (No, Nope, and Hell Nope)
Most wins in a season: Kurt or Kyle Busch (Nope and nope)
Upset of the year: Dale Earnhardt Jr & Joey Logano win a race (Nailed it)
Disappointments: Jr, Danica, Kasey Kahne, 3 of the 4 plate races, Kentucky, everyone who thinks Jr will win the Chase, ESPN commentators, FOX commentators, TNT commentators, ABC commentators, SPEED commentators, every pit reporter, NASCAR's consistency, MWR, Trevor Bayne, Jack Roush, (Yes, Yes, Yes, No, Yes, Yes, Yes, Yes, Yes, Yes, Yes, No, No, No, Yes, Yes)
Best race of 2012: Watkins Glen (Nailed it)
Worst race of 2012: Cookie Cutters (Uh, pretty much)
Driver of the year: Kevin Harvick (Hell Nope)
Reject of the year: Danica Patrick, ROTY, whoever is in charge of calling "Debris" cautions (Yes, Yes, Surprisingly No)
Champion: A Penske driver (Yes)
Runner-up: Jimmie Johnson (Almost, but no)

NASCAR Nationwide Series:

First-time winners: Austin Dillon, Jacques Villeneuve (Yes, Nope)
Most wins in a season: Some cuppie (Yes)
Upset of the year: A Non-Cup driver wins a race (Yes)
Disappointments: Danica Patrick (Yes)
Best race of 2012: Montreal (Yes)
Worst race of 2012: The rest (For the most part, yes)
Driver of the year: Some cuppie, Austin Dillon (Nope, Nope)
The rest: Who Cares? (Spot on Razz)


NASCAR Camping World Truck Series:

Best race of 2012: Rockingham, regardless of how it actually plays out (Yep)


I'm going to add my own categories for the heck of it. Drivers to watch, either for vast improvement of occasional upsets, Most expected moment(s), for obviously obvious reasons, and I'm Calling it, less likely things I think will happen

Drivers to watch (all series): Nelson Piquet, Ricky Carmichael, Ricky Stenhouse, Austin Dillon, Marcos Ambrose, every former open wheel driver, Danica Patrick (not that we have a choice) (Yes, Nope, Yes, Yes, Yes, Nope, Unfortunately yes)


Most Expected (all series): Way too much Danicamania, way too much Jr-mania, Ryan Newman will crash out of 3 of the plate races, Kyle Busch's immaturity will cause him to do poorly in the chase, Jimmie Johnson will rape the field and break 60 career wins, Robby Gordon will inexplicably crash into people throughout the season, NASCAR will penalize a start-&-park team for something it lets Hendrick blatantly get away with, more two-by-two drafting, Pocono is even more boring at 400 miles (Not really, During the chase yes, Nope, Yes, At 60 right now, Nope, Nope, Yes, Yes)


I'm Calling it (all series): Someone flips at a non-plate track, Danica nearly wins and that overshadows the upset winner, Austin Dillon wins some race at Daytona in the #3 and nobody will shut up about it (Nope, Nope, Nope)


Last edited by Mystrsyko on Sun Nov 18, 2012 8:03 pm; edited 1 time in total (Reason for editing : Season finished up)
avatar
Mystrsyko
Champion
Champion

Posts : 530
Join date : 2011-08-14
Age : 29
Location : Springfield, IL

View user profile

Back to top Go down

Re: 2012 Predictions; How did they go?

Post by tommykl on Fri Nov 09, 2012 1:15 pm

Champion: Sebastian Vettel Probably
Runner Up: Mark Webber lolno
Constructors Champion: Red Bull Hard to miss, really
Runner Up Constructors Champion: McLaren Given some good luck with reliability, possibly
Reject Of The Year: Pastor Maldonado Take away Spain and Abu Dhabi, he would be close
Driver Of The Year: Mark Webber Noooope
Biggest Improvment: Caterham Not even close
Biggest Dissapointment: Kimi Räikkönen See above
Best New Driver: Rrrrmmmmnnnn Grrrjjjjnnnnn In a way, yes
Worst New Driver: Charles Pic Statistically yes, but I have to give to either Vergne or Ricciardo
Most Improved Team: Caterham Was I high?
First Time Winners: Nico Rosberg Missed Maldonado
Drivers looking for a ride in 2013: Felipe Massa, Pdero de la Rosa, Jarno Trulli, Charles Pic, Kamui Kobayashi (sadly), Kimi Räikkönen Trulli was looking for one before the season started, and Kobayashi's seat is uncertain. Otherwise, nope.
Best Race: Canada Not really
Worst Race: Valencia Not by a long shot
Any Major News announcements: Bahrain cancelled again, Kubica retires from Formula 1, Austin race postponed, Massa fired, Hamilton gets a race ban for aggressive driving, HRT finally make a test session with their new car. Not even one correct.
avatar
tommykl
Champion
Champion

Posts : 404
Join date : 2011-08-09
Age : 20
Location : Headington, Oxfordshire, UK

View user profile

Back to top Go down

Re: 2012 Predictions; How did they go?

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum